8P, czyli marketing mix drogich hoteli | cz. 3

Bez zbędnych wstępów przechodzę do kolejnych punktów po PERFORMANCE/skuteczność, PEDEGREE/dziedzictwo (zobacz tutaj) i PAUCITY/ograniczenie dostępu (zobacz tutaj) z tajemniczego marketing mixu drogich marek. Tym razem czas na PERSONĘ, czyli osobowość marki oraz PUBLIC FIGURE – ambasador brandu.

PERSONA

Francuska klasyka w hotelu Chateau Impney w Wielkiej Brytanii.

Francuska klasyka w hotelu Chateau Impney w Wielkiej Brytanii.

Skandynawska prostota i przytulność w Hotel J Nacka Strand pod Sztokholmem.

Skandynawska prostota i przytulność w Hotel J Nacka Strand pod Sztokholmem.

Marka po to ma osobowość, by przyciagnąć określoną grupę docelową i zbudować trwałą relację z klientem. Patrząc na to bardzo powierzchownie, chodzi np. o identyfikację wizualną (logo, kolorystykę, czcionki).

 

W przypadku hoteli będzie to także określony wystrój wnętrza. Niektóre hotele szczycą się nowoczesnością, inne francuską klasyką, jeszcze inne skandynawskim minimalizmem. Ważne, by przekazywać dalej spójny komunikat o stylu.  Dobrze, gdy styl współgra z oczekiwaniami, ale też z  otoczeniem. Jeśli grupą docelową mają być turyści, dobrze jest pójść śladem hotelu J Nacka Strand pod Sztokholmem, który promuje skandynawski design. Mieszkające w nim osoby, mogą lepiej poznać charakter tej części świata, co niewątpliwie jest mocnym selling pointem oferty.

Osobowość marki hotelowej w dużej mierze może być też określona przez amenity, czyli czekające na gościa w pokoju fanty – kosmetyki, słodycze, trunki itp. Najlepiej renomowanej marki, w pięknej oprawie estetycznej, pasujące do pozostałych elementów budujących osobowość.

Persona w marketingu to także opis postaci, która należy do grupy docelowej – taki podręcznikowy klient, którego hotel chciałby gościć. Persona (w wersji podstawowej) powinna mieć określone zajęcie, wiek, status majątkowy oraz płeć. Mając ją, łatwiej tworzyć skuteczne komunikaty marketingowe. Np. personą hotelu, który zarabia na indywidualnych klientach biznesowych nie powinna być rodzina wielodzietna.

PUBLIC FIGURE

Osoba publiczna, która promuje markę hotelową, powinna być (tak jak i wszystko inne – niestety będzie to truizm) dobrze dobrana. Dobierając, należy zwrócić uwagę na to, czym się zajmuje, co zdecydowało o jej sukcesie, z czym się kojarzy, jakie emocje budzi, z jakimi wartościami się utożsamia. Jeśli hotel stawia na rodzinę, jego ambasadorem nie powinien być aktor, który słynie z rozlicznych romansów.

Co ma robić ambasador? Promować markę, uczestniczyć w jej działaniach marketingowych. W tak szerokiej definicji mieszczą się też osoby znane, które występują w kampaniach reklamowych marki. W branży hotelowej mistrzem jest Mandarin Oriental The Hotel Group, który promuje się poprzez sławnych gości. Są wśród nich Kevin Spacey, Lucy Liu, Morgan Freeman, Helen Mirren, Jane Seymour i wiele innych gwiazd. Każde z nich w krótkim wideo wypowiada się na wybrany przez siebie temat. Czasami wypowiadają się o hotelu, czasami nie. Ważne jest to, że tak inspirujące osoby w nim mieszkały i są jego fanami.

Wszystkie wywiady do obejrzenia tutaj 🙂


Kolejna, a zarazem ostatnia część 8P do podejrzenia tutaj <- kliknij.

Reklamy

2 thoughts on “8P, czyli marketing mix drogich hoteli | cz. 3

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s