8P, czyli marketing mix drogich hoteli | cz.2

We wcześniejszym poście pisałam o 2P z marketing mix 8P. Rozwinęłam PERFORMANCE i PEDEGREE (zobacz tutaj). Teraz przyszedł czas na kolejny punkt.

PAUCITY

Ograniczenie dostępu czyli ekskluzywność, klubowość, limitowane edycje. Wiadomo – to co najlepsze nie może być dostępne dla wszystkich, inaczej przestaje być najlepsze, a przynajmniej przestaje być poczytywane za takie. W przypadku prestiżowych hoteli, tak jak i wielu innych marek dostęp najczęściej ogranicza cena, przy czym w przypadku hoteli musi ona mieć pokrycie w doskonałym serwisie, restauracji serwującej wyśmienite posiłki, pięknych pokojach i apartamentach itd. Jeśli cena nie odzwierciedla standardu, hotel jest skazany na sromotną klęskę. Zwłaszcza że osób bogatych, które chciałyby spędzić czas w danym obiekcie, wcale nie jest tak dużo i jeśli nie zachęcą one zwoich znajomych… marny los.

Ashdown Park Hotel prowadzi swój Country Club w ramach którego za opłacany regularnie abonament (składki) klubowicze korzystają m.in. ze zniżek na nocleg i posiłki, z pola golfowego, basenu, siłowni, kortów, strefy SPA. Najtańsze członkostwo to £95.00 miesięcznie.

Ashdown Park Hotel prowadzi swój Country Club w ramach którego za opłacany regularnie abonament (składki) klubowicze korzystają m.in. ze zniżek na nocleg i posiłki, z pola golfowego, basenu, siłowni, kortów, strefy SPA. Najtańsze członkostwo to £95.00 miesięcznie.

Dodatkowo hotel może prowadzić np. tzw. Country Club – często są to hotele otoczone dużą ilością zieleni, z kortami i polem golfowym. Bywa, że dostęp do tych atrakcji mają tylko członkowie Country Clubu. Prowadzenie Caountry CLubu wiąże się z dodatkowym dochodem z tytułu składek członkowskich.

Hotel Shoreditch House oferuje klubowiczom m.in. podgrzewany basen z widokiem na londyńskie wierzowce.

Hotel Shoreditch House oferuje klubowiczom m.in. salę kinową oraz podgrzewany basen z widokiem na londyńskie wierzowce.

Jednak esencją paucity będą hotele klubowe, czyli dostępne tylko dla członków klubu. A żeby stać się ich członkiem należy złożyć aplikację lub zostać zaproszonym przez innego członka klubu. Przykładem może być ekskluzywny Shoreditch House, który udziela członkostwa nie tylko ze względu na stan konta, ale też „kreatywnego ducha”. Do klubu należą osoby z branży modowej, filmowej, muzycznej, medialnej itp. Do tej samej grupy należą też m.in. hotele Soho House.

Necker Belle to według Richarda Bransona idealne miejsce do wypoczynku na karaibskich wodach. Ten 32-metrowy katamaran to część jednej z najbardziej ekskluzywnych hotelowych kolekcji na świecie.

Necker Belle to według Richarda Bransona idealne miejsce do wypoczynku na karaibskich wodach. Ten 32-metrowy katamaran jest częścią jednej z najbardziej ekskluzywnych hotelowych kolekcji na świecie.

Do wyjaśnienia została jeszcze kwestia limitowanej edycji w stosunku do branży hotelowej. Można oczywiście wjechać tu z jakimiś limitowanymi kolekcjami mebli w pokoju i sztućców na stole w restauracji, ale to nie jest to. Sam hotel może należeć do limitowanej edycji. Tzn. na leżeć w takim miejscu na ziemi, gdzie nie powstanie żaden inny hotel – np. na małej prywatnej wyspie albo w średniowiecznym zamku (bo jak wiadomo ostatnio nie buduje się takich dużo 😉 ).

Limitowana edycja może zostać też stworzona przez kogoś, kto ma poważanie u grupy docelowej. Przykład Virgin Limited Edition – 9 lokalizacji (obiektów) wybranych przez Richarda Bransona, wśród nich katamaran Necker Belle. Inna świetna miejscówka to dom w Alpach, który na swojej stronie ma prawdopodobnie jedną z najbardziej wypasionych prezentacji w branży hotelowej. Zajrzyjcie tutaj.

Szwajcarski hotel The Lodge ma tylko 9 sypialni. 3 noce w najmniejszej to koszt około 28 tysięcy złotych.

Szwajcarski hotel The Lodge ma tylko 9 sypialni. 3 noce (nie można wynająć pokoju na krócej) w najmniejszej to koszt około 28 tysięcy złotych.


Tym optymistycznym akcentem kończę ten post i idę się biczować. Następne punkty są już tutaj.

Reklamy

5 thoughts on “8P, czyli marketing mix drogich hoteli | cz.2

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s