Rekomendacja: Wired.com.uk

Ostatnimi czasy przeglądam technologiczne newsy na różnych stronach. Na ich przykładzie bardzo dobrze widać, jaką siłę ma dobry tytuł. Dlaczego widać dobrze? Bo w większości tytuły te są techniczne, suche, bez pisarskiego polotu. Na szczęście jest taki portal, który jest pełen wyjątków od tej reguły. 

Cat S60 James Temperton/WIRED

Cat S60 James Temperton/WIRED

Dla przykładu portal The Verge pisze o telefonie Cat S60 „The world’s first phone with a built-in thermal camera is kinda hot”, International Business Time: „Cat S60: World’s first built-in thermal smartphone camera unveiled”, a nasz domorosły tech.wp.pl: „MWC 2016: Wodoodporny CAT S60, jedyny smartfon z kamerą termowizyjną”. Wszystkie wydają się być takie same. Wszystkie odnoszą się do faktu, którym jest wbudowana kamera termowizyjna. Jakąś odmianą jest portal C|net „The CAT S60 is a heatseeking smartphone for emergency responders (pictures)” – tytuł sugeruje użyteczność dla rotowników.

W takim towarzystwie tytuł z wired.com.uk „This thermal imaging phone lets you see like Predator” wydaje się petardą. Od razu wiadomo, że tytuł z Predatorem będzie miał największą klikalność, bo gdzieś coś zadzwoniło. Odniesienie się do czegoś znajomego (w tym przypadku powszechnie znanej postaci z filmu) skłoni do kliknięcia osoby, których uwagi nie przyciągnąłby żaden z wcześniejszych tytułów. Jest to też swojego rodzaju język korzyści – dzięki temu telefonowi, będziesz mógł widzieć świat jak Predator, a to jest już całkiem cool.

Jak widać nawet chłodny technologiczny temat można podgrzać. Wszystkim redaktorom portali geekowskich, technologicznych czy naukowych polecam wired.com.uk, to portal na kosmicznym poziomie pod względem redakcyjnym, ale też wizualnym. Na potwierdzenie podrzucę kilka aktualnych tytułów z linkami:

Dark matter might have killed the dinosaurs – Ciemna materia mogła zabić dinozaury
Facebook launches ‚suicide prevention tool’ in UK – Facebook wprowadza w Anglii „narzędzie zapobiegające samobójstwom”
Scientists create ultra-thin condom from grass – Naukowcy stworzyli supercienkie kondomy z trawy

Dlaczego się o tym rozpisuję? Bo ewidentnie wiele portali zapomniało o tym, że powinny się sprzedawać – przyciągać odbiorców. W przypadku stron zajmujących się nowinkami technologicznymi lub wiedzowymi jest to szczególnie ważne – tu marketing może działać w służbie nauki, poszerzania horyzontów, inspirowania innowacyjności… To sobie pobujałam w obłokach.

Na brytyjskim Wired znajdziecie też odniesienia do popularnych produkcji kinowych (np. ze świata Marvela i DC) oraz seriali (np. „Gra o tron”). Niewiele tam gadżetomanii, bezczelnych tekstów sponsorowanych i innych osiągnięć korporacyjnego PR-u. Lubię, więc polecam 🙂

Blogowy layout wired.co.uk

Blogowy layout wired.co.uk. Co kafelek to ciekawszy temat. Dużą zaletą strony jest też to, że często wchodzą nowe tematy. Niestety niektóre z nich trafiają do polskich mediów ze sporym opóźnieniem.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s